Archive for December, 2009

IJspret op de weg

yara On December - 27 - 2009ADD COMMENTS

Leuk hoor sneeuw maar wist je dat het heel glad wordt als het regent en vriest. Gelukkig had papa mijn hand goed vast.

Samen loltrappen

yara On December - 17 - 2009ADD COMMENTS

Op het vliegveld in Orlando. Hopelijk blijft het de komende 8-9 uur ook zo :).

Nu al shopaholic

yara On December - 16 - 20091 COMMENT

Lekker genieten

yara On December - 14 - 2009ADD COMMENTS

van een ijsje het is immers 83 graden (29C) jammer dat hier de airco aan staat (zorgt er wel weer voor dat mijn ijs niet zo snel smelt).

De keys

yara On December - 10 - 20091 COMMENT

We zitten op de keys van Florida. Eerst hebben we overnacht op Key Largo zodat we de volgende dag verder naar het zuiden konden rijden naar Key West. De rit naar Key Largo was vooral saai en lang en vond ik niet leuk. Maar Key West was daarna gelukkig niet meer zo ver weg. Onderweg hebben we nog een paar keer gekeken naar sandalen voor mij want mijn nieuwe teenslippers deden pijn aan mijn tenen. Op Key West was het lekker warm en zaten we dicht bij het strand. We hebben nog op een boot gevaren met een doorzichtige bodem zodat we visjes en koraal konden zien. En we zijn nog op het zuidelijkste puntje van Amerika geweest. Daarna zijn we naar het hotel teruggelopen en heb met mama nog op het strand en door de zee gerend. Nu is het al weet tijd om verder te gaan richting Florida City om dan verder te rijden richting de Everglades.

Gevangen

yara On December - 8 - 20091 COMMENT

Een heel speciale vis.

Vier op een rij

yara On December - 8 - 2009ADD COMMENTS

Sinterklaas in Amerika

Sinterklaas was hier in Amerika! Toen ik wakker werd vond ik allemaal chocolade muntjes. In mijn schoen, op de bank, onder de kerstboom. Toen we op de bank een filmpje aan het kijken waren hoorde we ineens een hard geklop op de deur. Toen we gingen kijken stonden er 2 grote tassen met cadeaus voor de deur. K is nog snel gaan kijken of hij Sinterklaas nog zag maar hij zag alleen nog wat hoefafdrukken op het dak. Maar ja Sinterklaas moest natuurlijk nog helemaal terug naar Nederland. We hebben allemaal mooie cadeaus gehad dus blijkbaar zijn we lief genoeg geweest dit jaar :). Ik heb een bootsknuffel gehad en een laptop. F heeft ook een knuffel gehad en een speeltje en sokken. We zijn weer goed verwent. Dank u Sinterklaasje.

Forever friends

yara On December - 5 - 2009ADD COMMENTS

Eerste week vakantie

yara On December - 4 - 2009ADD COMMENTS

Vakantie is best leuk maar erg vermoeiend. Maandag had ik nog een dagje om bij te komen terwijl de mama’s aan het winkelen waren. Maar dinsdag gingen we al naar het eerste park: Islands of adventure. Dat was erg leuk vooral de caroussel. Verder ben ik met mama in gekke vliegende beestjes geweest en toen werden we heel erg nat. We hebben ook nog in een treintje gereden eerst met papa en mama en later met papa, oom E en K. Toen zagen we mama en tante M met R nog en we reden boven hun hoofden. Overal werden er gekke rijmpjes gemaakt door de mensjes daar (the Who’s). Maar het gekste was toch wel de cat and the hat. Daar gebeurde toch wel stoute en rare dingen. Een vis die bovenop de hoed van de kat stond en nog veel meer. Daarna hebben we allemaal dingen voor de papa’s en mama’s gedaan. Papa en oom E werden heel erg nat in de bootjes en moesten zelf nieuwe kleren hebben. Zelf heb ik nieuwe slippers gehad en die zijn echt heel mooi alleen doen ze een beetje pijn aan mijn tenen dus kan ik er nog niet zolang op lopen. Aan het eind van de dag ben ik nog een keertje in de caroussel geweest en daarna zijn we gaan eten. K en ik pizza en de papa’s en mama’s sushi maar dat vind ik niet lekker (een zin die ik nu regelmatig gebruik).
De volgende dag zijn we naar een kinderboerderij geweest. Tante M, oom E en R bleven thuis om wat bij te slapen. Wat hebben ze hier een gekke boerderijen. We kregen een rondleiding van een mw. langs allerlei beestjes. We mochten eenden en kippetjes vangen (dat heeft papa voor ons gedaan) en we hebben hele grote vogels gezien met hele lange poten en hele grote eieren. We hebben een hobbelrit gemaakt achter de tractor en reisje met de trein en K en ik
hebben allebei op een echt paard gereden! Toen hadden we het wel gezien en zijn in de speeltuin gaan spelen. Daarna nog even boodschappen gedaan en toen weer op naar huis.
Donderdag zijn we naar Disney’s studio’s gegaan. Daar zaten niet zo veel leuke dingen voor mij bij. Ik vond alles maar een beetje eng. Ik ben nog met papa en mama langs allemaal films geweest maar ik heb het meest mijn eigen Bumbafilmpjes zitten kijken. ‘s Avonds gingen we vuurwerk kijken met Mickey (Fantasmic) maar dat knallen vind ik toch maar een beetje eng. Na het vuurwerk zijn we nog even lichtjes gaan kijken en dat was heel erg mooi met allemaal kerstliedjes.
De volgende dag waren mama en opa jarig. We hadden taart gehaald en hebben met opa via de computer gebeld. Daarna zijn papa, mama, F, K en ik weer gaan winkelen. We kwamen uit bij een ander winkelcentrum dan gepland maar dat mocht de pret niet drukken. Alleen heeft het de hele dag geregend. Dat was minder leuk. Die avond zijn we naar de kerstshow van mickey geweest maar ook toen regende het veel alleen tijdens de parade was het (gelukkig) droog. We waren pas heel laat thuis. Een vermoeiende week dus.